piątek, 3 czerwca 2011

Zmiany w organizacji ruchu i w komunikacji miejskiej - Budowa metra wkracza do centrum

Budowa centralnego odcinka II linii metra dotarła do centrum Warszawy. W związku z kolejnym etapem prac, warszawiaków czekają utrudnienia – od początku czerwca nie pojadą oni ulicami Sokolą i Świętokrzyską. Ulice zostaną ponownie włączone do ruchu dopiero po zakończeniu inwestycji, czyli pod koniec 2013 r.

Od 4 czerwca zamknięta będzie ul. Sokola – od ul. Wybrzeże Szczecińskie do ul. Zamoyskiego. Ograniczony zostanie też ruch na ul. Grzybowskiej.  11 i 12 czerwca wyłączony z ruchu zostanie ciąg ulic Prosta i Świętokrzyska – od Ronda Daszyńskiego do ul. Jasnej.

Komunikacja indywidualna w czasie budowy II linii metra

Nowa organizacja ruchu przy ul. Sokolej

W sobotę 4 czerwca zielony płot przegrodzi na Pradze ul. Sokolą. Niemożliwy będzie ruch pomiędzy ul. Wybrzeże Szczecińskie a ul. Zamoyskiego. Teren budowy stacji Stadion i wentylatorni będzie pomiędzy skrzyżowaniem tzw. starej i nowej ul. Sokolej a ul. Zamoyskiego. Ulicą Wybrzeże Szczecińskie możliwa będzie wyłącznie jazda na wprost i wjazd na most Świętokrzyski. Natomiast jadący od strony mostu Świętokrzyskiego będą musieli się rozjechać, skręcając w prawo w kierunku Wawra albo w lewo w kierunku Targówka (jazda prosto w ciągu ul. Sokolej będzie możliwa tylko dla pojazdów budowy). Podobnie sytuacja będzie wyglądała na skrzyżowaniu ul. Zamoyskiego i ul. Sokolej. Tutaj kierowcy będą mogli poruszać się wyłącznie ul. Zamoyskiego (skręcić w ul. Sokolą będą mogły tylko pojazdy budowy).

Zamknięcie ul. Sokolej na odcinku od ul. Wybrzeże Szczecińskie do ul. Zamoyskiego będzie początkiem ogromnych zmian w organizacji ruchu związanych z kolejnym etapem budowy centralnego odcinka II linii metra. W sobotę i niedzielę 4 i 5 czerwca wdrażana będzie czasowa organizacja ruchu na ul. Grzybowskiej. W pełni funkcjonować będzie od poniedziałkowego ranka 6 czerwca – na razie jeszcze bez zmian w trasach linii autobusowych. Autobusy pojadą zmienionymi trasami tydzień później, wraz z pierwszymi kursami 11 czerwca. Wtedy rozpocznie się wprowadzanie czasowej organizacji ruchu na ciągu ulic Prosta i Świętokrzyska od Ronda Daszyńskiego do ul. Jasnej.

Nowa organizacja ruchu przy ul. Świętokrzyskiej

W lewobrzeżnej części miasta nieprzejezdny będzie ciąg ulic Prosta-Świętokrzyska (od ul. Karolkowej do ul. Jasnej) – niemożliwy będzie przejazd nimi pomiędzy Wolą a Śródmieściem, ze względu na prowadzone tam wykopy. Placem budowy staną się odcinki:
ul. Prosta – na wysokości ul. Miedzianej, od ul. Twardej do Ronda ONZ
ul. Świętokrzyska – od Ronda ONZ do ul. Emilii Plater, od ul. Emilii Plater do ul. Marszałkowskiej, od. ul. Marszałkowskiej do ul. Jasnej

Ruch na głównych ciągach poprzecznych tj. ul. Karolkowej, Towarowej, Żelaznej, al. Jana Pawła II, Emilii Plater, Marszałkowskiej, Jasnej będzie utrzymany. Na czynnych ulicach będą jeździły autobusy komunikacji miejskiej, utrzymany pozostanie ruch tramwajów, a także pojazdów indywidualnych. Dla pieszych wytyczone zostaną chodniki i tymczasowe przejścia, a na wyłączonych z ruchu fragmentach ulic dodatkowe parkingi.

Podstawowym objazdem dla komunikacji miejskiej zamkniętego ciągu ulic Prosta – Świętokrzyska pomiędzy rondem Daszyńskiego a Nowym Światem będą ulice Grzybowska i Królewska, na którym będą obowiązywały ograniczenia w ruchu pojazdów indywidualnych. Wprowadzona zostanie organizacja ruchu, w której uprzywilejowana będzie komunikacja zbiorowa. Uniemożliwiony zostanie przejazd samochodów osobowych na wprost ulicą Grzybowską przez skrzyżowania z ulicami Przyokopową, Towarową, Wronią, Żelazną i al. Jana Pawła II. Kierowcy jadący ul. Grzybowską pomiędzy ul. Towarową a pl. Grzybowskim będą musieli z niej zjechać, skręcając na najbliższym skrzyżowaniu. Jazda na wprost będzie możliwa tylko dla komunikacji miejskiej – wytyczone zostaną buspasy i ustawione nakazy skrętu dla kierowców indywidualnych.

Przykładem może być tutaj organizacja ruchu na skrzyżowaniu ul. Grzybowskiej z al. Jana Pawła II. W tym miejscu dodatkowe pasy do jazdy na wprost ul. Grzybowską będą przeznaczone wyłącznie dla autobusów komunikacji miejskiej. Pojazdy indywidualne dojadą do skrzyżowania, na którym będą musiały się rozjechać, skręcając w prawo lub lewo. Podobna zasada będzie obowiązywała na pozostałych skrzyżowaniach ul. Grzybowskiej pomiędzy ul. Towarową a pl. Grzybowskim, umożliwiająca dojazd mieszkańcom do posesji.

Nieco inaczej będzie wyglądała sytuacja na ul. Królewskiej. Na pl. Grzybowskim pozostanie utrzymana możliwość przejazdu dla samochodów indywidualnych w ciągu ulic Grzybowska – Królewska. Podobnie będzie na skrzyżowaniu ul. Królewskiej i Marszałkowskiej – tutaj kierowcy będą mogli jechać w kierunku pl. Piłsudskiego (w przeciwnym kierunku taka możliwość będzie dotyczyła tylko autobusów). Natomiast skręcić z pl. Grzybowskiego w ul. Grzybowską (w kierunku al. Jana Pawła II) będą mogły już tylko autobusy.

Kierowcy samochodów mogą ominąć wyłączone z ruchu ulice Alejami Jerozolimskimi albo al. Solidarności.

Kolejne zmiany

Ale to nie wszystko – jeszcze w wakacje planowane jest rozpoczęcie budowy stacji Nowy Świat i Dworzec Wileński. To wiąże się z zamknięciem kolejnego odcinka ul. Świętokrzyskiej (przy skrzyżowaniu z ul. Mazowiecką i pomiędzy ul. Czackiego a ul. Nowy Świat) oraz skrzyżowania ul. Targowej (pomiędzy ul. Białostocką a ul. 11 Listopada) i al. Solidarności wraz z mostem Śląsko-Dąbrowskim (odcinek ul. Szwedzka – pl. Bankowy dostępny będzie tylko dla komunikacji miejskiej).

Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronie Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym pod adresem inwestmapa.um.warszawa.pl.Tam też można zamówić bezpłatną usługę powiadamiania SMS o utrudnieniach w ruchu w Warszawie.

Komunikacja miejska w czasie budowy II linii metra

Zmiany w komunikacji miejskiej, które zostaną wprowadzone w czasie kolejnych etapów budowy centralnego odcinka II linii metra obejmą nie tylko Śródmieście, ale również Bemowo, Wolę, Pragę Północ, Targówek oraz Ochotę. Pozwolą usprawnić podróżowanie komunikacją miejską w nowej sytuacji drogowej. Zmniejszą również wpływ utrudnień na funkcjonowanie transportu publicznego. Dzięki nim bardziej efektywnie będzie wykorzystywany tabor a pasażerowie będą krócej oczekiwać na przystankach.

Pasażerowie podróżujący do centrum miasta z Bemowa i Woli zamiast oczekiwać na przystankach średnio około 10 minut, doczekają się autobusu średnio już po kilku minutach. Będzie to możliwe dzięki zastąpieniu linii kursujących na długich trasach, nieregularnie i z niską częstotliwością, liniami kursującymi na trasach krótszych, ale bardzo często!

Nowa organizacja komunikacji miejskiej będzie funkcjonowała aż do momentu zakończenia budowy centralnego odcinka II linii metra, czyli niemal do końca roku 2013.

Pierwszy etap zmian zostanie wprowadzony 5 czerwca, kiedy zamknięta zostanie ul. Sokola. Swoje trasy zmienią cztery linie autobusowe: 101, 125, 162 i 512. Drugi etap zmian wejdzie w życie 11 czerwca, kiedy zostanie zamknięty przejazd ciągiem ulic: Świętokrzyska – Prosta. Zmienione zostaną wówczas trasy linii: 105, 118, 125, 157, 160, 171, 174, 178, 218, 444, 501, 507, 510 i 512. Uruchomione zostaną linie: 109, 128 i 228. Linie: 150, 155, 360, 378, 407 i 506 zostaną zawieszone.

Dodatkowo, w związku z opóźnieniem oddania do użytku dwóch peronów pętli autobusowej przy Złotych Tarasach (remont Dworca Centralnego), na czas jednoczesnego zamknięcia ul. Świętokrzyskiej i dwóch peronów ww. pętli, autobusy linii: 109, 160, 210, 444, 501, 507 i 510 będą kursować na trasach objazdowych w rejonie Dworca Centralnego.

SZCZEGÓŁY ZMIAN
Zamknięcie ul. Sokolej

Linie: 101 i 166
Obie linie zostaną połączone w jedną – o numerze 166. Będzie kursowała na trasie: KABATY STP – dotychczasowa trasa linii 166 – pl. Trzech Krzyży – Książęca – Ludna – most i al. Poniatowskiego – al. Zieleniecka – Targowa – Ratuszowa (powrót: Inżynierska – Wileńska) Dąbrowszczaków – PL. HALLERA. Autobus będzie jeździł z częstotliwością co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza szczytem i w święto.
Pasażerowie, którzy obecnie korzystają z linii 101 na odcinku Książęca – metro Politechnika, będą mogli podróżować autobusami linii 118, która wraz z zamknięciem ul. Świętokrzyskiej będzie miała zmienioną trasę.

Linia 125   
Zostanie skierowana na trasę: MIĘDZYLESIE – dotychczasowa trasa linii 125 – Grochowska – Zamoyskiego – Jagiellońska – Kłopotowskiego (powrót: Okrzei) – Wybrzeże Szczecińskie – most Świętokrzyski – dotychczasowa trasa linii 125  – OS. GÓRCZEWSKA. W godzinach szczytu linia będzie kursowała co 15 minut a poza godzinami szczytu i w święto co 20 minut.
Kolejna zmiana trasy tej linii zostanie wprowadzona po zamknięciu ul. Świętokrzyskiej.

Linia 162   
Zostanie skierowana na trasę objazdową: TARGÓWEK – dotychczasowa trasa linii 162  – al. Solidarności – Targowa – Kłopotowskiego (powrót: Okrzei) – Wybrzeże Szczecińskie – most Świętokrzyski – dotychczasowa trasa linii 125 – EC SIEKIERKI. W godzinach szczytu linia będzie kursowała co 5-12 minut. Poza szczytem – co 15. W święto – co 20 minut.
Zmiana trasy związana jest z nową organizacją ruchu, która zostanie wprowadzona podczas budowy stacji Stadion.

Linia 512   
Będzie kursowała trasą: ZACISZE – dotychczasowa trasa linii 512  – al. Solidarności – Targowa – Kłopotowskiego (powrót: Okrzei) Wybrzeże Szczecińskie – most Świętokrzyski – dotychczasowa trasa linii 512 – SZCZĘŚLIWICE. Częstotliwość kursowania: co 15 minut w godzinach szczytu i poza szczytem, co 20 minut w święto.
Kolejna zmiana trasy linii zostanie wprowadzona po zamknięciu ul. Świętokrzyskiej.

Zamknięcie ul. Świętokrzyskiej – zmiany dla linii dziennych

Linia 105   
Będzie kursowała na nowej trasie: OS. GÓRCZEWSKA – Lazurowa – Połczyńska – Wolska – Kasprzaka – Karolkowa – Grzybowska – Królewska – Krakowskie Przedmieście – Nowy Świat – Świętokrzyska – Kopernika – Tamka – Dobra – Lipowa – BROWARNA (powrót: Karowa – Dobra). Linia będzie miała bardzo wysoką częstotliwość. W godzinach szczytu będzie kursowała nawet co 4 minuty. Poza szczytem co 7-8 minut, a w święto co 10 minut.
Linia 105 zastąpi linię 155 a także 125 i 506 (na ich zachodnim odcinku) w podstawowej relacji: ul. Lazurowa – Śródmieście. Połączenie tych linii pozwoli poprawić regularność kursowania i zmniejszyć czas oczekiwania pasażerów na przystankach. Na odcinku do Starego Bemowa, linia 105 została już zastąpiona przez linię tramwajową 20, która łączy Stare Bemowo ze Śródmieściem (ciągiem Trasy W-Z) oraz Pragą.
Zakładamy, że po ukończeniu budowy centralnego odcinka II linii metra linia 105 stanie się podstawową linią dowozową kursującą na trasie: OS. GÓRCZEWSKA – METRO RONDO DASZYŃSKIEGO.

Linia 109   
Będzie to nowa linia. Zostanie uruchomiona na trasie prowadzącej ulicami: OS. GÓRCZEWSKA – Górczewska – Płocka – Kasprzaka – Karolkowa – Grzybowska – al. Jana Pawła II – tunel – DW. CENTRALNY (pętla przy Złotych Tarasach – peron północny) (powrót: Emilii Plater – Twarda – pl. Grzybowski – Grzybowska). Dzięki bardzo wysokiej częstotliwości kursowania – 4 minuty w godzinach szczytu, 7,5 minuty poza szczytem i 10 minut w święto – będzie w stanie zastąpić linie 501 i 507 (na ich zachodnim odcinku).  Dzięki temu pasażerowie będą na przystankach czekali znacznie krócej.
Zakładamy, że po wybudowaniu centralnego odcinka II linii metra linia 109 będzie kursowała na trasie: OS. GÓRCZEWSKA – METRO RONDO DASZYŃSKIEGO, zapewniając dojazd z ciągu ul. Górczewskiej do centralnego odcinka II linii metra.

Linia 118   
Jej nowa trasa będzie następująca: BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – Kondratowicza – Bazyliańska – Wysockiego – Toruńska – most Grota-Roweckiego – Wybrzeże Gdyńskie – Wybrzeże Gdańskie – Karowa (powrót: Nowy Zjazd) – Dobra – Solec – Ludna – Książęca – pl. Trzech Krzyży – Aleje Ujazdowskie – Piękna – pl. Konstytucji – Waryńskiego – METRO POLITECHNIKA. Będzie kursowała z częstotliwością co 10 minut w szczycie, co 15 minut poza szczytem i w święto.
W relacji: Bródno – Śródmieście (Powiśle) zastąpi linię 506. Dzięki wysokiej częstotliwości kursowania usprawni dojazd mieszkańcom Bródna do linii tramwajowych. Pasażerowie, którzy korzystają z tej linii na południowym Bródnie, będą mieli do dyspozycji często kursującą linię 114. Osoby jeżdżące obecnie linią 118 na Mokotowie, będą mogli korzystać z autobusu 218, który będzie kursował na wydłużonej trasie: przez ul. Krasickiego i ul. Kazimierzowską do stacji metra POLE MOKOTOWSKIE i do pętli RAKOWIECKA-KOŚCIÓŁ.

Linia 125
Proponowana nowa trasa tej linii to: MIĘDZYLESIE – dotychczasowa trasa linii 125 – Grochowska – Zamoyskiego – Jagiellońska – Kłopotowskiego (powrót: Okrzei) – Wybrzeże Szczecińskie – most Świętokrzyski – Zajęcza – Dobra (powrót: Tamka) – Tamka – Kopernika – Świętokrzyska – Nowy Świat – Krakowskie Przedmieście – Królewska – Marszałkowska – pl. Bankowy – al. Solidarności – Okopowa – Wolska – OKOPOWA (powrót: Wolska – Karolkowa – al. Solidarności). Będzie kursowała co 15 minut w godzinach szczytu, co 20 minut poza szczytem i w święto. 
Pasażerowie z Woli i Jelonek, zamiast linii 125, będą mogli korzystać z bardzo często kursującej linii 105.

Linia 128
To będzie nowa linia. Zostanie uruchomiona na trasie: SZCZĘŚLIWICE – Dickensa – Pawińskiego – Korotyńskiego – Mołdawska – Racławicka (powrót: Pruszkowska – Pawińskiego) – Żwirki i Wigury – Raszyńska – pl. Zawiszy – Al. Jerozolimskie – Nowy Świat – Świętokrzyska – Kopernika – Tamka – Dobra – MARIENSZTAT (powrót: Nowy Zjazd – Wybrzeże Kościuszkowskie – Karowa – Dobra). Autobusy tej linii będą podjeżdżały na przystanki co 7,5 minuty w godzinach szczytu, co 10 minut poza szczytem i w święto.
Jej zadaniem będzie zastąpienie zachodniego odcinka trasy linii 512 oraz fragmentu linii 157 na odcinku: Rakowiec – Żwirki i Wigury – Aleje Jerozolimskie. Poprawi też obsługę Powiśla (ciągu ul. Dobrej) i połączy tę część miasta ze ścisłym centrum (Aleje Jerozolimskie). W relacji Powiśle – Ochota zastąpi także zawieszaną linię 150. Rozkład jazdy linii 128 będzie skoordynowany z rozkładem jazdy linii 175 na odcinku DH Smyk – Rakowiec.

Linia 150   
Linia zostanie zawieszona. Pasażerowie korzystający z niej w relacji: Powiśle – Ochota będą mieli do dyspozycji linię 128, a osoby jeżdżące nią na ciągu ul. Białobrzeskiej – linię 157.

Linia 155   
Linia zostanie zawieszona. Zamiast niej, osoby jadące z centrum w kierunku Torwaru będą mogły korzystać z często kursujących: linii 171 oraz nowej linii 128.

Linia 157   
Będzie kursowała, bez zmiany częstotliwości na zmienionej trasie: GWIAŹDZISTA – dotychczasowa trasa linii 157 – pl. Zawiszy – Grójecka – Kopińska – Białobrzeska – Opaczewska – Szczęśliwicka – SZCZĘŚLIWICE (powrót: Dickensa – Białobrzeska). Linia będzie kursowała z częstotliwością: co 10 minut w godzinach szczytu, co 12 minut poza szczytem i co 20 minut w święto.
„Uproszczenie” trasy na Ochocie poprawi regularność i punktualność kursowania. Na odcinku: Rakowiec – Żwirki i Wigury – Aleje Jerozolimskie linia 157 zostanie zastąpiona przez kursującą z wysoką częstotliwością linię 128. Pasażerowie, którzy korzystają z niej w celu dojazdu z Rakowca i Szczęśliwic do centrów handlowych przy Alejach Jerozolimskich dostaną do dyspozycji nową linię lokalną 228. Linia 157 przejmie funkcję zawieszonej linii 150 na ocinku Plac Zawiszy – Szczęśliwice.

Linia 160   
Jej nowa trasa będzie prowadziła ulicami: TARGÓWEK – dotychczasowa trasa linii 160 – al. Solidarności – al. Jana Pawła II – tunel – DW. CENTRALNY (pętla przy Złotych Tarasach – peron północny) (powrót: Emilii Plater – pl. Grzybowski – Grzybowska – al. Jana Pawła II). Częstotliwość kursowania: co 7-8 minut w godzinach szczytu, co 15 minut poza szczytem i co 10 minut w święto.
Zmiana trasy wynika z nowej organizacji ruchu związanej z budową stacji rondo ONZ.

Linia 171   
Będzie kursowała na nowej trasie: TORWAR – dotychczasowa trasa linii 171 – Powstańców Śląskich – Radiowa – Wrocławska – Żołnierzy Wyklętych – Piastów Śląskich – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO. Autobusy tej linii będą kursowały z częstotliwością co 6 minut w szczycie oraz co 10 minut poza szczytem i w święto.
Na swojej nowej trasie linia 171 zastąpi linię 507 na ul. Żołnierzy Wyklętych. Jej rozkład zostanie skoordynowany z linią 190 na ciągu ul. Górczewskiej oraz al. „Solidarności”.

Linia 174   
Będzie kursowała na nowej, krótszej trasie: BOKSERSKA – dotychczasowa trasa linii 174 – al. Niepodległości – Chałubińskiego – al. Jana Pawła II – Grzybowska – Królewska – pl. Piłsudskiego – Moliera – pl. Teatralny – Wierzbowa – pl. Piłsudskiego – Królewska – ZACHĘTA (powrót: Królewska – Grzybowska), z częstotliwością co 8 minut w szczycie, co 15 poza szczytem i co 20 w święto.
Skrócenie trasy linii 174 do odcinka: Bokserska – Śródmieście pozwoli na lepsze dostosowanie rozkładu jazdy do potrzeb pasażerów na podstawowym odcinku jej trasy oraz pozwoli poprawić regularność i punktualność jej kursowania. Pasażerowie korzystający z tej linii w podróżach między Dworcem Centralnym a Pragą, będą mieli do dyspozycji linię 160. Na przystankach przy rondzie ONZ będą mieli możliwość wygodnej przesiadki.

Linia 178    
Linia zostanie skierowana na trasę objazdową: PKP URSUS – dotychczasowa trasa linii 178 – al. Prymasa Tysiąclecia – Kasprzaka – Karolkowa – Grzybowska – Królewska – Krakowskie Przedmieście – Bonifraterska – dotychczasowa trasa linii 178 – KONWIKTORSKA. Będzie kursowała co 20 minut w szczycie i poza szczytem oraz co pół godziny w święto.

Linia 218    
Na swojej nowej trasie: METRO WILANOWSKA – al. Wilanowska – Wołoska – Domaniewska – Postępu – Konstruktorska – Racjonalizacji – Woronicza – Krasickiego – Kazimierzowska – Narbutta – Wiśniowa – Rakowiecka – al. Niepodległości – Batorego – Boboli – Rakowiecka – RAKOWIECKA-SANKTUARIUM (powrót: Rakowiecka – Kazimierzowska – Krasickiego) linia 218 zastąpi linię 118 na ciągu ulic: Krasickiego – Kazimierzowska. Zapewni większą częstotliwość i regularność kursowania. Będzie kursowała z częstotliwością: co 10-12 minut w godzinach szczytu i co 15 minut poza szczytem i w święto.

Linia 228   
To będzie nowa linia lokalna na terenie Ochoty. Jej trasa będzie prowadziła ulicami: CH REDUTA – Mszczonowska – Al. Jerozolimskie – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Szczęśliwicka – Dickensa – Pawińskiego – Korotyńskiego – Mołdawska – Racławicka – RAKOWIEC (powrót: Żwirki i Wigury – Pruszkowska – Pawińskiego). Zarówno w dni powszednie, jak i w święto będzie kursowała co 20 minut.
Jej zadaniem będzie głównie dowożenie mieszkańców Rakowca i Szczęśliwic do centrów handlowych przy Al. Jerozolimskich.

Linia 360
Linia zostanie zawieszona

Linia 378
Linia zostanie zawieszona

Linia 407  
Zostanie połączona w jedną linię z 507, która dzięki wysokiej częstotliwości kursowania pozwoli poprawić regularność kursowania i skróci czas oczekiwania na przystankach.

Linia 444    
Linia będzie kursowała trasą zmienioną: DW. CENTRALNY (peron północny pętli przy Złotych Tarasach) – Emilii Plater – pl. Grzybowski (powrót: Grzybowska – al. Jana Pawła II – tunel) – Królewska – Krakowskie Przedmieście – Nowy Świat – Świętokrzyska – Tamka – ... – ZOO. Będzie kursowała, tak jak obecnie, tylko dni świąteczne z częstotliwością co 20 minut.

Linia 501   
Linia zostanie skrócona. Ze Stegien będzie dojeżdżała tylko do Dworca Centralnego (na peron środkowy pętli przy Złotych Tarasach). Będzie kursowała w szczycie co 6-10 minut. Poza szczytem co 15, a w dni świąteczne co 10 minut.
Dzięki krótszej trasie, możliwe będzie lepsze dopasowanie rozkładu jazdy do potrzeb pasażerów oraz zapewnienie większej regularności i punktualności. Pasażerowie korzystający z tej linii na Woli i Jelonkach będą mieli do dyspozycji kursującą częściej linię 109 (wygodna przesiadka przy Dworcu Centralnym), natomiast podróżujący w tej relacji bezpośrednio będą mogli korzystać z linii 422.

Linia 506   
Linia zostanie zawieszona. Na odcinku jej trasy Jelonki – Śródmieście pasażerowie będą mieli do dyspozycji kursującą bardzo często linię 105. Pasażerowie podróżujący z Jelonek na Bródno w dalszym ciągu będą mogli korzystać z linii 112. Na odcinku między Bródnem a Śródmieściem zamiast linii 506 mieszkańcy będą mogli jeździć częściej kursującą linią 118.

Linia 507   
Zostanie połączona w jedną linię z 407 i będzie kursowała na trasie GOCŁAW – ... – DW. CENTRALNY. Autobusy linii 507 będą jeździły bardzo często – w godzinach szczytu co 4-6 minut (co 10 minut poza szczytem i w dni świąteczne).
Pasażerowie wybierający dotychczas linię 507 w podróży ze Śródmieścia na Wolę, będą mogli korzystać z linii 109, kursującej z wysoką częstotliwością. Osoby jeżdżące nią ze Śródmieścia na Bemowo, będą miały do dyspozycji często kursujące linie tramwajowe: 23 i 24 oraz linie autobusowe: 171 i E-2.

Linia 510
Linia będzie kursowała na trasie objazdowej: NOWODWORY– ... – al. Jana Pawła II – Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – zawrotka – EMILII PLATER (powrót: Emilii Plater – Al. Jerozolimskie – al. Jana Pawła II). Zarówno w godzinach szczytu jak i poza szczytem a także w święto linia będzie kursowała co 20 minut.

Linia 512
Linia będzie kursowała na trasie: ZACISZE – Codzienna – Młodzieńcza – Radzymińska – al. Solidarności – Targowa – Kłopotowskiego (powrót: Okrzei) – Wybrzeże Szczecińskie – most Świętokrzyski – Zajęcza – Dobra – Tamka (powrót: Tamka) – Kopernika – Świętokrzyska – Nowy Świat – PL. TRZECH KRZYŻY. W godzinach szczytu i poza szczytem linia będzie jeździła z częstotliwością co 15 minut. W święto – co 20 minut.               
W relacji Śródmieście – Rakowiec linia 512 zostanie zastąpiona linią 128 kursującą z wysoką częstotliwością.

Zmiany przystankowe
Jednocześnie z wprowadzeniem zmian związanych z zamknięciem ul. Świętokrzyskiej zmienią się nazwy zespołów przystankowych:
DOMANIEWSKA > OS. DOMANIEWSKA
PASZKOWSKIEGO > KULSKIEGO
CURTIS PLAZA > DOMANIEWSKA
RAKOWIECKA-KOŚCIÓŁ > RAKOWIECKA-SANKTUARIUM
Zmiany w związku z utrzymaniem zamknięcia dwóch peronów na pętli DWORZEC CENTRALNY przy Złotych Tarasach
Linia 109 – trasa objazdowa będzie prowadziła ulicami: OS. GÓRCZEWSKA – podstawowa trasa linii 109 – Grzybowska – al. Jana Pawła II – rondo u zbiegu al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskich – al. Jana Pawła II – DW. CENTRALNY (peron południowy pętli przy Złotych Tarasach) (powrót: Emilii Plater – pl. Grzybowski – Grzybowska)
Linia 160 – trasa objazdowa będzie prowadziła ulicami: TARGÓWEK – podstawowa trasa linii 160 – al. Jana Pawła II – rondo u zbiegu al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskich – al. Jana Pawła II – DW. CENTRALNY (przystanek w al. Jana Pawła II) (powrót: al. Jana Pawła II)
Linia 210 – trasa objazdowa będzie prowadziła ulicami: URSYNÓW PŁN. – podstawowa trasa linii 210 – Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – EMILII PLATER (powrót: autobus zawróci przy ul. Świętokrzyskiej a następnie Emilii Plater – Al. Jerozolimskie)
Linia 444 – trasa objazdowa będzie prowadziła ulicami: ZOO – podstawowa trasa linii 444 – Tamka – Kopernika – Krakowskie Przedmieście – Królewska – Grzybowska – al. Jana Pawła II – rondo u zbiegu al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskich – al. Jana Pawła II – DW. CENTRALNY (przystanek w al. Jana Pawła II) (powrót: al. Jana Pawła II)
Linia 501 – będzie kursowała trasą objazdową: STEGNY – podstawowa trasa linii 501 – Al. Jerozolimskie – al. Jana Pawła II – DW. CENTRALNY (peron południowy pętli przy Złotych Tarasach) (powrót: Emilii Plater – Al. Jerozolimskie)
Linia 504 – będzie kursowała na trasie objazdowej: OS. KABATY – podstawowa trasa linii 504 – Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – zawrotka przy ul. Świętokrzyskiej – EMILII PLATER (powrót: Emilii Plater – Al. Jerozolimskie)
Linia 507 – trasa objazdowa będzie prowadziła ulicami: (jak obecnie linia 407): GOCŁAW – podstawowa trasa linii 507 – Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – zawrotka przy ul. Świętokrzyskiej – EMILII PLATER (powrót: Emilii Plater – Al. Jerozolimskie)
Linia 510 – będzie kursowała trasą objazdową: NOWODWORY – podstawowa trasa linii 510 – al. Jana Pawła II – Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – DW. CENTRALNY (powrót: Emilii Plater – zawrotka przy ul. Świętokrzyskiej – Emilii Plater – Al. Jerozolimskie – al. Jana Pawła II)
Linia 700 – jej trasa objazdowa będzie prowadziła ulicami: KONSTANCIN-JEZIORNA /PAŃSKA/ – podstawowa trasa linii 700 – Chałubińskiego – Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – zawrotka przy ul. Świętokrzyskiej – EMILII PLATER (powrót: Emilii Plater – Al. Jerozolimskie – Chałubińskiego)

Zamknięcie ul. Świętokrzyskiej – zmiany tras linii nocnych
Linia N11   
DW CENTRALNY – E. Plater – pl. Grzybowski – Królewska – Marszałkowska – pl. Bankowy – dotychczasowa trasa linii N11 – SKARBKA Z GÓR
Linia N12   
DW CENTRALNY – E. Plater – pl. Grzybowski – Grzybowska  (powrót: al. Jana Pawła II) – al. Jana Pawła II – dotychczasowa trasa linii N12 – TARGÓWEK
Linia N13   
DW CENTRALNY – E. Plater – pl. Grzybowski (powrót: Grzybowska – al. Jana Pawła II) – Królewska – Krakowskie Przedmieście – Tamka – dotychczasowa trasa linii N13 – NOWODWORY
Linia N14   
DW CENTRALNY – E. Plater – pl. Grzybowski – Królewska – Marszałkowska – Al. Jerozolimskie – (powrót: Al. Jerozolimskie – al. Jana Pawła II – Dw. Centralny) – dotychczasowa trasa linii N14 – OLESIN
Linia N21  
DW CENTRALNY – E. Plater – pl. Grzybowski – Królewska – Marszałkowska – pl. Bankowy – Al. Solidarności (powrót: al. Solidarności – al. Jana Pawła II) – dotychczasowa trasa linii N21 – STARA MIŁOSNA
Linia N41  
DW CENTRALNY – E. Plater – pl. Grzybowski – Królewska – Marszałkowska – pl. Bankowy – dotychczasowa trasa linii N41 – MŁOCINY UKSW
Linia N42  
DW CENTRALNY – E. Plater – Al. Jerozolimskie – Marszałkowska – al. Solidarności – Wolska – dotychczasowa trasa linii N42 – OS. GÓRCZEWSKA
Skierowanie linii przez ul Marszałkowską umożliwi dojazd do metra.
Linia N44  
DW CENTRALNY – E. Plater – pl. Grzybowski (powrót: Grzybowska – al. Jana Pawła II) – Królewska – dotychczasowa trasa linii N44 – ZAJEZDNIA ŻOLIBORZ
Linia N45  
DW CENTRALNY – E. Plater – Al. Jerozolimskie – Marszałkowska – Królewska – Grzybowska (powrót : Grzybowska – Pl. Grzybowski – E. Plater) – Siedmiogrodzka – Skierniewicka – Wolska – Płocka – Górczewska – Młynarska (powrót: Płocka) – Młynarska – dotychczasowa trasa linii N45 – KAROLIN
Skierowanie linii przez ul Marszałkowską umożliwi dojazd do metra. Ponadto, ze względu na ograniczone parametry geometryczne skrzyżowania Płockiej i Młynarskiej linia zostaje skierowana (jednokierunkowo, w stronę Karolina) ul. Górczewską i Młynarską.
Linia N46
DW CENTRALNY – E. Plater – pl. Grzybowski – Grzybowska – al. Jana Pawła II (powrót: al. Jana Pawła II) – … – METRO MŁOCINY
Linia N61   
DW CENTRALNY – E. Plater – pl. Grzybowski – Królewska – Marszałkowska – pl. Bankowy – … – STRUGA
Linia N62   
DW CENTRALNY – E. Plater – pl. Grzybowski – Grzybowska (powrót: al. Jana Pawła II)  – al. Jana Pawła II – … – WOŁOMIN (OS. NIEPODLEGŁOŚCI)
Linia N63   
DW CENTRALNY – E. Plater – pl. Grzybowski (powrót: Grzybowska – al. Jana Pawła II) – Królewska – Krakowskie Przedmieście – Tamka –  … – LEGIONOWO (OS. JAGIELLOŃSKA)
Linia N64   
DW CENTRALNY – E. Plater – pl. Grzybowski – Królewska – Marszałkowska – Al. Jerozolimskie – (powrót: Al. Jerozolimskie – al. Jana Pawła II – Dw. Centralny) – … – CHOSZCZÓWKA
Linia N71   
DW CENTRALNY – E. Plater – pl. Grzybowski – Królewska – Marszałkowska – pl. Bankowy – al. Solidarności (powrót: al. Solidarności – al. Jana Pawła II) – … – WOLA GRZYBOWSKA
Linia N95   
DW CENTRALNY – E. Plater – Al. Jerozolimskie – Marszałkowska – Królewska – Grzybowska (powrót: Grzybowska – al. Jana Pawła II) – Siedmiogrodzka – Skierniewicka – Wolska – Płocka – Górczewska – Młynarska (powrót: Płocka) – Młynarska – … – OS. GÓRCZEWSKA
Skierowanie linii przez ul Marszałkowską umożliwi dojazd do metra. Ponadto, ze względu na ograniczone parametry geometryczne skrzyżowania Płockiej i Młynarskiej linia zostaje skierowana (jednokierunkowo, w stronę Karolina) ul. Górczewską i Młynarską.

Kampania informacyjna

Kampania informacyjna o zmianach związanych z budową centralnego odcinka II linii metra rozpoczęła się 28 maja. Na Podzamczu, przy multimedialnym parku fontann, stanął namiot, w którym można było uzyskać  informacje dotyczące inwestycji. Na pytania pasażerów odpowiadali eksperci ZTM, zajmujący się m.in. układem komunikacyjnym.

Stoisko informacyjne będzie uruchomione również 4 czerwca – na Podzamczu przy multimedialnym parku fontann oraz 5 czerwca – na Trakcie  Królewskim. Godziny funkcjonowania  zostaną podane  3 czerwca.

Spoty informacyjne pojawiły się w wagonach i na stacjach metra (od 2 do 9 czerwca). Będzie można je również zobaczyć na ekranach LCD w niektórych autobusach i w najnowszych tramwajach (od 6 do 24 czerwca), a także na antenie TVP Warszawa (od 6 do 18 czerwca).

3 czerwca, na stronach internetowych warszawskich dzielnic: Śródmieście, Praga Północ, Praga Południe, Bemowo, Ochota i Wola zostaną umieszczone bannery z informacjami.

W dniach 9-15 czerwca na ulicach będą dyżurować informatorzy ubrani w kolorowe stroje. Będzie ich można spotkać na: rondzie Daszyńskiego, rondzie ONZ, skrzyżowaniu Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej, ulic Towarowej i Grzybowskiej, a także na skrzyżowaniu Świętokrzyskiej i Nowego Światu.

6 czerwca do wspólnot mieszkaniowych, biur, firm i urzędów znajdujących się na terenie sąsiadującym z placami budów, zostaną dostarczone plakaty informujące o utrudnieniach w ruchu i planowanych spotkaniach otwartych dla mieszkańców. Specjalne plakaty pojawią się również (od 6-7 do 15 czerwca) w pojazdach komunikacji miejskiej. Ponadto w taborze, a także w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM i w budynkach biurowych stojących w obszarze objętym zmianami w organizacji ruchu umieszczone zostaną ulotki (6-7 czerwca).

W Wydziałach Obsługi Mieszkańców oraz w innych instytucjach i urzędach będzie dostępna – od 7 czerwca – specjalna broszura, zawierającą bardzo szczegółowe schematy zmian w organizacji ruchu.

W metrze, a także w części pojazdów komunikacji naziemnej wyposażonych w funkcję zapowiadania przystanków, będą emitowane (od 9 czerwca) komunikaty głosowe.

Od 15 czerwca w POP-ach ZTM, a także w taborze i punktach informacji turystycznej, dostępne będą mapy sieci komunikacyjnej zawierającej nowy układ linii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz